fredag den 21. januar 2011

Den mystiske sag om hunden i natten

God bog! Fortælleren er en autistisk dreng, som er ekstremt god til matematik og fysik og hader farverne brun og gul. Han tænker fantastisk logisk og er lige så meget Minestryger-nørd, som jeg har været (og jeg tror faktisk, jeg har løst ekspertbanen hurtigere end ham engang). Og jeg tror ikke, jeg nogensinde har læst en bog, hvor så mange sætninger startede med "og". Men det har jeg jo ikke noget i mod, for det er jeg jo selv slem til, især her på bloggen. Nå, men sagen er, at denne bog er så sød og fin, så den bør du læse. Den er også lidt sørgelig på et tidspunkt (jeg begyndte ligefrem at græde, så blød er jeg nemlig), men altså, den er virkelig rørende, synes jeg.
Skal du også have lidt handling for at blive overbevist om, at denne bog skal læses?
Jamen, okay så. Ham her drengen finder sin nabos (eller genbos) hund myrdet i hendes have en nat. Og så beslutter han sig for at opklare mysteriet og det lykkes ham også til sidst. Han finder også ud af en masse andre ting, som jeg ikke vil afsløre her, for så er det jo ikke sjovt for dig at læse den. Men læs den, den er virkelig god!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar