mandag den 27. juli 2015

Stirreren

I øvrigt, så var jeg til fest for noget tid siden, hvor der tydeligvis var én, der havde et godt øje til mig. (Bør nok tage forbehold for at jeg er sindssygt dårlig til at aflæse signaler, men altså...) Jeg tror, han var lidt interesseret. Vi hilste på hinanden tidligt på aftenen og snakkede et par minutter, og jeg tænkte faktisk, at han da egentlig så okay sød ud.
Klip til nogle timer senere, et godt stykke over midnat. Han er tydeligvis ret fuld, og han ligner virkelig en, der bare burde gå hjem i seng. Han snakker ikke rigtig med nogen, men går bare rundt med sin øl og misser med øjnene. Knap så attraktiv, som jeg syntes tidligere, snarere lidt ynkelig. Jeg står ude i gangen og overvejer at tage hjem, står bare og observerer folk. Og så kommer han hen og stiller sig overfor mig og vil skåle med mig, jeg har ikke noget at skåle med, hvilket jeg siger til ham. Så står vi lidt akavet og ser på hinanden (jeg ser måske mere rundt i lokalet, min generthed begynder at overtage). Han tilbyder mig sin øl (uden at sige noget, han har tilsyneladende mistet talens brug på dette tidspunkt), jeg har ikke ligefrem lyst til øl, så jeg takker pænt nej. Og så står han bare og stirrer på mig, mens jeg bliver mere og mere genert og ikke aner, hvor jeg skal se hen. Jeg forsøger mig lidt med at se på ham, for ikke at være for afvisende, men det bliver for underligt og intenst, når han ikke laver andet end at stirre uhæmmet på mig. Haha, det har været et kønt syn. Hvad der bryder hans stirren kan jeg ikke huske, men han stopper i hvert fald på et tidspunkt, hvorefter jeg tager hjem. Åh ja, jeg bør nok øve mig lidt mere i det dér med øjenkontakt med fremmede (jeg er ellers blevet ret god til det med folk, jeg kender, især Den Perfekte... suk).

6 kommentarer:

  1. Af en eller anden grund ender jeg altid med at tænke på dig om sommeren - da jeg fik lyst til at kigge på mine gamle blogindlæg (og blev forarget over, hvor fuld af mig selv jeg var dengang), huskede jeg dig igen igen og fik det pludselig dårligt over, at det var så længe siden jeg havde tænkt på dig. Undskyld.
    Jeg kender godt Stirreren - nogle gange bliver jeg vist til ham. Jeg er meget god til at kigge intenst på folk - mest fordi jeg pludselig bare bliver så betaget. Det er ligesom at se på fyrværkeri! (Men det er ikke fordi du håber på, at fyrværkeri sender en SMS dagen efter og hører, om du kom godt hjem.) I det mindste er det nice, at du ikke var "gå væk"-agtig. God stil!
    M. H. R.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ingen grund til at undskylde, synes kun det er hyggeligt, at du dukker op engang imellem :)
      (Det er også altid med blandede følelser, når jeg læser mine gamle indlæg. For hold nu op, hvor er meget af det bare... selvoptaget og den samme historie om og om igen. Det er som om jeg aldrig kommer videre...)

      Fyrværkeri, alligevel. Det må jeg huske næste gang, så kan det være jeg kan shine lidt mere og nyde at nogen bliver betaget af at se på mig. Det var aldrig faldet mig ind at være "gå-væk"-agtig, dertil er jeg vist for sød (eller genert).

      Slet
    2. (Nej, det synes jeg ikke. Jo, historierne har ting tilfælles, men.. hvad ellers? Det her handler om dig. Du har dine træk, du kender dine følelser, du lærer mere om dig selv hele tiden, og det er kun naturligt, at der kommer gentagelser i ens liv. Det er småtingene du kan variere. Jeg aner ikke, om det gav mening, det er længe siden jeg har skrevet sådan noget. Too many notes.)

      Jeg elsker opmærksomheden.. men jeg ender altid med at være picky med den. Det er kun de og de her personer, du ønsker vil være tydeligt betaget af dig. Det er urimeligt, egentlig.. men jeg ved ikke, hvad jeg ville kunne gøre ved den følelse. Mit eneste håb er, at der er mange andre, der har det sådan.

      Slet
    3. (Årh, du er sød. Det giver god mening.)

      Ja, det er rigtigt. Det har jeg også tit tænkt på. Det kommer meget an på, hvem der er betaget af en, om det føles rart eller ej. Håber ikke, der er alt for mange af mine crushes, der synes det er ubehageligt, at jeg er (/har været) betaget af dem (hvis de da overhovedet har opdaget det).

      Slet
    4. Tjah, det er jo ikke ubehageligt, så længe man ikke er opsat på at kollidere med dem ofte for at komme i kontakt med dem. Det vil jeg personligt også være alt for genert til - til gengæld sidder man bare og er "ååhhh, hvornår ser jeg dem igen?". Det sker lidt for mig i øjeblikket med en pige, jeg dater.. der er ikke så meget kontakt via tekst, så det meste af tiden sidder jeg bare og venter på, at hun svarer...

      Jeg har lyst til at spørge dig om, hvad du ellers går og laver for tiden - men ved ikke, om det er noget, der må komme på bloggen, eller om det skal henvises til mails i stedet?

      Slet
    5. Ja, præcis! Jeg har brugt sindssygt meget tid på længselsfuldt at fantasere om fremtidige møder... Uh, den ventetid på svar er aldrig sjov. Håber, hun svarer dig!

      Hmm, det er vidst bedst at holde den slags til mailkorrespondance, ellers bliver det i hvert fald meget svævende og ukonkret fra min side. Men du må hjertens gerne sende mig en mail, det kunne være hyggeligt!

      Slet